Direktlänk till inlägg 19 juni 2013

Hej allihopa!

Av Anders Kalles Och Jack Poole - 19 juni 2013 20:54

Tjipp, anders här!


Vi har varit lite kass på att uppdatera, jag har haft fullt upp med att sova, äta, jobba och tränat så det blir inte så många minuter över hemma efter att matlådor och diverse är klart på kvällarna. Menmen, tjänar ju lite pengar just nu åtminstonde och det är väl bara att vara glad över det.

Den här veckan gick vi över till lite tyngre vikter, och det är ju bara roligt. I söndags blev det ett extrapass med lats och biceps, blev lite uttråkad på att vila så då roade vi oss lite på gymmet någon timme, blev ett bra pass. Har ju kört högreps i två veckor och det har ju gått bra men det blev inga personbästa, men i söndags så blev det ju det. Chins, som har blivit en ny favorit efter mycket slit och svett.. Så i söndags blev det ett PB med 30 stycken chins. 


 


Måndag - Bröst..



Det var tungt, bänken kändes bra men det gick tungt, blev något lite tyngre lyft iallafall reppade på 80, 90 , 100, 110 och 120 dock bara en tvåa på 120.. 8 ner till 5 reps på övriga vikterna. Nästa vecka kommer det nog gå lite bättre hoppas jag. Sen blev det snebänk, hantelpress, dips, flyes, flyes i cablecrossen uppifrån och nerefrån och avslut med viktade armhävningar. 7 set i bänkpressen och 4 set i övriga övningar. Ser hemskt glad ut på bilden, men det gick tyngre än vad det ser ut, hehe..


 


Tisdag - Ländrygg och triceps


Då fick jack för sig att träna på fysiocenter i falun så då hakade jag på dit, Lukas följde också med. Han hade varit borta ifrån träningen ett tag lät det som men han var duktig. Jag Började med marklyft, även det kändes riktigt tungt. Men jag körde som planerat, lite lättare än vad jag orkar och 5 x 5, brukar göra så första veckan jag går in på lågreps så att jag får känna mig lite bekväm inför de tyngre lyften. Sedan över till triceps, 8 reps och 5 set, 7 olika övningar. 


 



Onsdag (Idag) - Lats och biceps. 


Jag är hemma nu, nyduschad, mätt och matlådor klara efter passet. Det gick bra idag, kände mig pigg i kroppen så då började jag med tunga chins efter uppvärmning. 6or i chins med vikter, började med 25 kg extra, 30 kg, 25 kg, 25 kg och sista 15 rep utan vikt. Kändes bra, efter att jag börjat köra med vikter i chins så har det flytit på mycket bättre. Det blev lite rodd, och olika latsdrag efter det innan biceps. Idag så kände jag mig riktigt stark i biceps och blev riktigt varm i kroppen, kändes nästan som att armarna skulle smälla av på slutet, härlig känsla! 


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Kalles Och Jack Poole - 12 augusti 2013 20:45


Hej på er få tappra läsare!   Bara oss själva att skylla, bloggen måste ha varit hemskt tråkig nu under sommaren.. Har haft fullt upp med jobb träning och helgerna har man försökt fyllt ut med umgänge och roa sig. kortfattat anledningen till att ...

Tyvärr så finns det inte så mycket tid till att uppdatera, tro inte att vi gjort ett uppehåll med träningen! fullt upp med jobb, träning, äta och sova, men snart är vi nog igång här igen, nästa vecka har jag semester som ska bli riktigt skönt! Nu: he...

Hejsan, söndag idag och är riktigt rastlös så snart rör jag mig emot gymmet för ett extrapass, blir lite lats övningar, biceps och mage. Mina ben är fortfarande riktigt trötta efter fredagens benpass, prövade köra lite annorlunda än vad jag har gjort...

Hallå, anders här!   Blev ett grymt bra axelpass idag, många övningar, strikta lyft, många reps och riktigt svettigt. Kan ju säga att jag är hemska mör nu och börjar skaka om jag lyfter armarna ifrån bordet.. Inte ett set under 15 reps idag. När ...


Tjenare!   Precis kommit hem ifrån jobbet och alldeles innan jag slutade fick jag sms ifrån posten att mitt paket ifrån gymgrossisten hade kommit, yeah! Så jag svängde förbi och hämtade paketet, ska nu dra i mig pwon (muscletech neurocore), aldri...

Presentation


Välkommen!
Här på våran blogg så kommer vi skriva om hälsa och träning. vi hoppas att kanske du kan ta del av våran träning och även ge oss tips. Vi kommer berätta om våra mål, våra resultat och vägen dit..

Kategorier

Fråga mig

3 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards